Va prezentam astazi lista documentelor necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificarea obiectului de activitate
(completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate
principala, schimbarea domeniului si activitatii principale) sunt :
1. Cererea de inregistrare (original);
2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale
a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia
CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv respectiv,
hotararea membrilor GIE, GEIE, cu sediul in Romania (original);
3. Actul constitutiv actualizat;
4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original*;
5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de
legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar veterinar, protectiei
mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in
declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);
6. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie
pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale
(original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.
*certificatul si anexa/anexele vor fi predate in original in momentul
prezentarii comerciantului in vederea ridicarii certificatului de
inscriere de mentiuni si a celorlalte documente, procedandu-se la
anularea lor prin grija personalului ORCT.
Exceptie face situatia in care, la momentul cererii,
comerciantul opteaza pentru eliberarea documentelor prin posta sau
email, in acest caz originalele fiind predate odata cu depunerea
dosarului.
NOTA:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate
cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre
persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
In declaratia-tip model 3 se vor inscrie toate activitatile care se
desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care
au fost autorizate conform declaratiei-tip model 2.
Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului
registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau
persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea si a altor
acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de
data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii
de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de
asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa
tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile
privind plata taxelor si tarifelor legale, indosariate (in dosar cu
sina) si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau
prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va
avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica
extinsa.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita
la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor
fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii
acestora.
Observatii
1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va
cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor
abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in
forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in
baza careia acesta a fost incheiat.
2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi
atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate
contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de
asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma
autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.
3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate
conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 337/2007 al
Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de
activitate se identifica prin grupe CAEN de 3 cifre pentru domeniul de
activitate si prin clase CAEN de 4 cifre pentru activitati. Indicarea
domeniului si a activitatii principale se face printr-o grupa de 3 cifre
si printr-o clasa de 4 cifre apartinand grupei respective. Activitatea
principala va fi redata prin clasa CAEN si denumirea acesteia conform
nomenclatorului si, dupa caz, va fi sintetizata in maximum 200 de
caractere, inclusiv spatiile, fara prescurtari, conform vointei
solicitantului, in conformitate cu actul constitutiv. Daca anterior
datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si
activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la
actul constitutiv;
4. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la
casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
5. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta
inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif
aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu