miercuri, 6 iunie 2012

Ce documente sunt obligatorii pentru extinderea obiectului de activitate?

Va prezentam astazi lista documentelor necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificarea obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate principala, schimbarea domeniului si activitatii principale) sunt :

1. Cererea de inregistrare (original);
2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv respectiv, hotararea membrilor GIE, GEIE, cu sediul in Romania (original);

3. Actul constitutiv actualizat;
4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original*;
5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);
6. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.
*certificatul si anexa/anexele vor fi predate in original in momentul prezentarii comerciantului in vederea ridicarii certificatului de inscriere de mentiuni si a celorlalte documente, procedandu-se la anularea lor prin grija personalului ORCT.

Exceptie face situatia in care, la momentul cererii, comerciantul opteaza pentru eliberarea documentelor prin posta sau email, in acest caz originalele fiind predate odata cu depunerea dosarului.

NOTA:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.

In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In declaratia-tip model 3 se vor inscrie toate activitatile care se desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaratiei-tip model 2.
Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).

Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind plata taxelor si tarifelor legale, indosariate (in dosar cu sina) si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa.

Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.

Observatii

1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.
3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 337/2007 al Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de activitate se identifica prin grupe CAEN de 3 cifre pentru domeniul de activitate si prin clase CAEN de 4 cifre pentru activitati. Indicarea domeniului si a activitatii principale se face printr-o grupa de 3 cifre si printr-o clasa de 4 cifre apartinand grupei respective. Activitatea principala va fi redata prin clasa CAEN si denumirea acesteia conform nomenclatorului si, dupa caz, va fi sintetizata in maximum 200 de caractere, inclusiv spatiile, fara prescurtari, conform vointei solicitantului, in conformitate cu actul constitutiv. Daca anterior datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la actul constitutiv;
4. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
5. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu