Potrivit pct. 43 din Norme
metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din
OMFP 3512/2008 , pentru a putea fi inregistrate in contabilitate, operatiunile
economico-financiare trebuie sa fie justificate cu documente originale,
intocmite sau reconstituite potrivit prezentelor norme metodologice.
Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, la pct. 41-49.
Conform pct. 47 din actul mentionat mai sus, in cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, emitentul trebuie sa emita un duplicat al facturii pierdute, sustrase sau distruse.
Duplicatul poate fi: o factura noua, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala; sau o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila societatii si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.
In ceea ce priveste TVA, la pct. 46 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a art. 146 din Codul fiscal , justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al facturii.
Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, la pct. 41-49.
Conform pct. 47 din actul mentionat mai sus, in cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, emitentul trebuie sa emita un duplicat al facturii pierdute, sustrase sau distruse.
Duplicatul poate fi: o factura noua, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala; sau o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila societatii si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.
In ceea ce priveste TVA, la pct. 46 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a art. 146 din Codul fiscal , justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al facturii.
In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al documentului de justificare, beneficiarul va solicita emitentului un duplicat al facturii, pe care se va mentiona ca inlocuieste documentul initial.
Duplicatul poate fi: o factura noua emisa de furnizor/prestator, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala sau o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila furnizorului/prestatorului si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.
Factura este un formular cu regim intern de tiparire si numerotare conform Ordinului 2226/2006 , anexa nr. 3 , care se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare pentru livrari de bunuri si/sau prestari de servicii.
Din enuntul intrebarii rezulta ca ati optat pentru facturier intocmit in 3 exemplare (ex. 1 (albastru) circula la cumparator, ex 2 (rosu) la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate; ex. 3 (verde) se arhiveaza). Toate cele 3 exemplare au valoare de original. Fiecare exemplar din acestea 3 nu poate constitui exemplar original pentru celalate doua exemplare (de exemplu : exemplarul verde pentru cel rosu). In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii unui exemplar trebuie procedat conform normelor mentionate mai sus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu