Registrul de evidenta a salariatilor se completează în ordinea angajării şi cuprinde următoarele elemente:
a) elementele de identificare a
tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP,
cetăţenia şi ţara de provenienţă – Uniunea Europeană – UE, non-UE,
Spaţiul Economic European – SEE;
b) data angajării;
c) perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de muncă;
f) durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia;
g) salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă;
h) perioada şi cauzele de
suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de
suspendare în baza certificatelor medicale;
i) data încetării contractului individual de muncă.
Completarea, respectiv înregistrarea în registru a elementelor anterioare se face după cum urmează:
a) la angajarea fiecărui salariat, elementele prevăzute la lit. a)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către salariatul în cauză;
b) elementul prevăzut la lit. g)
se completează şi pentru contractele individuale de muncă deja
înregistrate, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a
hotărârii 1.105/02 noiembrie 2011.
c) elementele prevăzute la lit. h) se înregistrează în registru în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data suspendării;
d) elementele prevăzute la lit. i) se înregistrează în registru la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoştinţă a evenimentului ce a determinat, în condiţiile legii, încetarea contractului individual de muncă;
e) pentru salariaţii detaşaţi,
angajatorul de bază completează perioada detaşării şi denumirea
angajatorului la care se face detaşarea, anterior începerii detaşării.
Orice corecţie a erorilor survenite în completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunoştinţă de acestea.
Registrul se transmite la
inspectoratul teritorial de muncă în format electronic, prin utilizarea
uneia dintre următoarele modalităţi:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii;
b) prin e-mail, pe bază de semnătură electronică;
c) prin depunerea la sediul
inspectoratului teritorial de muncă în format electronic, însoţit de o
adresă de înaintare semnată de angajator.
Angajatorii sau, după caz,
prestatorii de servicii au obligaţia de a completa şi transmite
registrul la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază
teritorială îşi au angajatorii sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat.
Registrul se păstrează în formă
electronică la sediul angajatorului şi, după caz, la sediul sucursalei,
agenţiei, reprezentanţei sau al altor asemenea unităţi fără
personalitate juridică, care au delegată competenţa înfiinţării
registrului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu