Conform Ordinului 3512/2008, ordinul de deplasare serveşte ca:
- dispoziţie către persoana delegată să efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de către titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferenţelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
Se întocmeşte într-un exemplar, pentru
fiecare deplasare, de către persoana care urmează a efectua deplasarea,
precum şi pentru justificarea avansurilor acordate în vederea procurării
de valori materiale cu plata în numerar.
Circulă:
- la persoana împuternicită să dispună deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectuează deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unităţii
la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii şi plecării
persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil
pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la
acesta de către titular, la întoarcerea din deplasare sau cu ocazia
procurării materialelor, stabilindu-se diferenţa de primit sau de
restituit, cu luarea în considerare a eventualelor penalizări şi
semnătura pentru verificare.
În cazul în care la decontarea
avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul
primit, pentru diferenţa de primit de către titularul de avans se
întocmeşte Dispoziţie de plată către casierie.
În cazul în care, la decontare, sumele
privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit,
diferenţa de restituit de către titularul de avans se depune la casierie
pe bază de Dispoziţie de încasare către casierie;
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză;
- la conducătorul unităţii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea unităţii;
- denumirea şi numărul formularului;
- numele, prenumele şi funcţia
persoanei delegate; scopul, destinaţia şi durata deplasării; ştampila
unităţii; semnătura conducătorului unităţii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii şi plecării în/din delegaţie;
- ziua şi ora plecării; ziua şi ora sosirii; data depunerii decontului; penalizări calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului şi emitentul, numărul şi data actului, suma;
- numărul şi data documentului pentru restituirea diferenţei; diferenţa de primit/restituit;
- semnături: conducătorul unităţii;
controlul financiar preventiv, persoana care verifică decontul, şeful de
compartiment, după caz; titularul de avans.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu