Începând cu data de 06.02.2012 activitatea
de înregistrare în registrul comerţului se va desfăşura pe noul sistem
informatic integrat realizat în cadrul proiectului “Servicii on-line (
de eguvernare ) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin
intermediul unui portal dedicat” finanţat din fonduri structurale,
Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice,
Axa Prioritară III Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru
Sectoarele Privat şi Public, Domeniul Major de Intervenţie 2 Dezvoltarea
şi Creşterea Eficienţei Serviciilor Publice Electronice, Operaţiunea 1
Susţinerea Implementării de Soluţii de e-Guvernare şi Asigurarea
Conexiunii la Broadband, acolo unde este necesar.
I. Referitor la activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerţului
I.A. În perioada 20.01.2012 –
25.01.2012, activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de
înregistrare în registrul comerţului se desfăşoară normal.
Prin excepţie, în perioada 20.01.2012 –
25.01.2012, pentru cererile de înregistrare depuse în acest interval,
dar şi pentru cererile depuse anterior datei de 20.01.2012 şi care au un
prim termen de soluţionare după această dată, se acordă un singur
termen de amânare, de cel mult două zile.
Data de 26.01.2012 :
- Este ultima zi de soluţionare a
cererilor de înregistrare amânate, depuse la oficiul registrului
comerţului până la data de 25.01.2012;
- Prin excepţie, este ultima zi de
soluţionare a cererilor de înregistrare primite în perioada 20.01.2012 –
25.01.2012, pentru care se pot stabili şi alte termene de
soluţionare/eliberare decât cele indicate mai sus a fi acordate;
- După caz, în mod excepţional, poate
fi termenul de soluţionare al cererilor înregistrate până la data de
18.01.2012 inclusiv, şi care au deja un termen de amânare după data de
27.01.2012, termen ce se preschimbă din oficiu.
Rezoluţiile de preschimbare a
termenelor de amânare acordate după data de 27.01.2012 se vor aduce la
cunoştinţa solicitanţilor prin afişarea acestora pe website-ul
www.onrc.ro, secţiunea rezoluţii de amânare şi transmiterea acestora pe
e-mail, fax, corespondenţă, după caz. Noile termene de soluţionare şi
eliberare se pot vizualiza şi pe website-ul www.onrc.ro, serviciul
stadiu dosar.
Verificările preliminare cererilor de
înregistrare ( verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire
firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic), se vor
primi până la data de 27 ianuarie 2012.
I.B. Pentru buna desfăşurarea a
procesului de trecere pe noul sistem informatic, în perioada 26.01.2012 –
03.02.2012, se suspendă activitatea de lucru cu publicul, respectiv
activitatea de primire la ghişeu şi prin SFEI ( Sistem Formulare
Electronice Inteligente ), a cererilor de înregistrare în registrul
comerţului (înmatriculări, menţiuni, radieri, depuneri şi/sau menţionări
acte, etc.), mai puţin verificare disponibilitate şi/sau rezervare
denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic
care se suspendă în perioada 30.01.2012 – 03.02.2012.
În această perioadă nu se soluţionează nicio cerere de înregistrare în registrul comerţului.
Cererile de înregistrare în registrul
comerţului se vor primi în regim de corespondenţă (ex. : prin poştă), în
registratura generală, urmând să fie înregistrate în registrul
comerţului începând cu data de 06.02.2012, pe noul sistem informatic,
eşalonat, funcţie de data primirii în registratura generală, dar nu mai
târziu de data de 10.02.2012.
Toate cererile de înregistrare în
registrul comerţului primite prin corespondenţă în perioada 26.01.2012 –
03.02.2012, vor fi prelucrate începând cu data de 06.02.2012, pe noul
sistem informatic.
Solicitanţii vor fi înştiinţaţi cu
privire la modalitatea de achitare a taxelor şi tarifelor aferente, de
rezolvare a observaţiile formulate, dacă este cazul, şi asupra numerelor
de înregistrare, a termenelor de soluţionare şi eliberare acordate, pe
email, fax, prin corespondenţă.
Informaţiile vor fi disponibile şi pe
http://portal.onrc.ro, secţiunea servicii on-line Registrul Comerţului
(RC), respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea căruia este
necesară doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal ( nu
sunt antrenate din partea solicitantului costuri în acest sens ),
începând cu data de 07.02.2012.
II. Referitor la serviciul RECOM on-line
În perioada 03.02.2012 – 07.02.2012,
acesta va fi suspendat, urmând să funcţioneze numai partea de informaţii
gratuite, în măsura în care acest fapt este posibil.
În perioada 30.01.2012 – 07.02.2012 se
suspendă crearea de noi conturi RECOM pentru contractele în derulare,
dar şi încheierea de noi contracte RECOM.
III. Referitor la furnizarea de informaţii din registrul comerţului
În perioada 20.01.2012 – 03.02.2012,
activitatea de furnizare informaţii din registrul comerţului (
informaţii punctuale, informaţii statistice, certificate constatatoare )
şi de eliberare copii certificate se va derula normal.
Precizăm că, la sediul Oficiului
Naţional al Registrului Comerţului şi la sediile oficiilor registrului
comerţului teritoriale se va afişa anunţul detaliat cu privire la
desfăşurarea activităţii oficiului registrului comerţului în perioada
20.01.2012 – 03.02.2012.
De asemenea, anunţul detaliat cu
privire la desfăşurarea activităţii oficiului registrului comerţului în
perioada 20.01.2012 – 03.02.2012 se va regăsi şi pe site-ul Oficiului
Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro.
Începând cu data de 06.02.2012,
activitatea de primire a cererilor de înregistrare la oficiului
registrului comerţului se va desfăşura normal.
Serviciul RECOM on-line şi portalul de
servicii al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului,
http://portal.onrc.ro, vor fi funcţionale începând cu data de
07.02.2012.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu