Începând cu data de 1 februarie 2012,
pentru perioadele de raportare începând cu anul 2011, toate tipurile de
situaţii financiare şi raportările anuale se vor putea depune numai pe
noile versiuni ale programelor de asistenţă, în format PDF cu fişier xml
ataşat, indiferent de canalul de depunere ales (internet sau ghişeu).
Ministerul Finanţelor Publice recomandă depunerea documentelor prin Internet.
Pentru a pregăti programele de generare
automată, prin aplicaţii proprii, a fisierului XML, consultati
specificaţiile tehnice şi documentaţia de ajutor accesibilă pe portalul
ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, subsecţiunea Descarcare
declaraţii.
Noile versiuni ale programelor de asistenţă (Soft A şi Soft J) vor putea fi descărcate de pe
portalul ANAF, secţiunea Declaraţii
electronice – Descărcare formulare, unde se vor regăsi si prevederile
legale, precum şi instructiuni / documentaţie de ajutor
În noile versiuni ale formularelor,
acestea se vor putea depune prin Internet, semnate electronic cu
certificat digital calificat, de pe pagina “de upload” a declaraţiilor
100, 112, 300, 390, 710, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro.
Contribuabilii care nu au un certificat
digital calificat pentru semnarea declaraţiilor, le vor putea depune la
ghişeul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe
suport CD, însoţite de rezumatul declaraţiei (prima pagină) listat,
semnat si ştampilat.
Pentru perioadele de raportare
anterioare anului 2011, formularele vor putea fi depuse doar la ghişeu,
în vechile formate de raportare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu