Guvernul va introduce un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii, complet diferit fata de sistemul actual.
Noile taxe
vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de
Executiv, conform unui proiect de hotarare. Guvernul mizeaza pe
venituri suplimentare anuale de peste 100 milioane de lei.
Sistemul prevede ca operatiunile din registrul comertului sa fie
taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca
fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in
prezent. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca baza de
fundamentare, inregistrarile in registrul comertului si incasarile
aferente realizate anul trecut.
Astfel, pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane
juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea,
autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere) va fi
achitata o taxa unica de 250 lei, in timp ce pentru inregistrarea unei
persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale va
fi perceputa o taxa de 90 lei.
Cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru) vor fi taxate cu 45 lei atat pentru firme,
cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori
individuale, in timp ce pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua
sau mai multe operatiuni, firmele vor fi taxate cu 220 lei.
Pentru cererea de copii certificate va fi mentinuta taxa actuala, de 4+0,2 lei/pagina certificata.
Informatiile de baza despre o firma (precum numarul de ordine in
registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de
inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social,
administratorii, asociatii sau actionarii) vor fi eliberate in schimbul
unei taxe de 8 lei/firma, in timp ce pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) va trebui achitata o taxa de 24 lei/firma.
Un raport istoric despre o firma va costa 250 lei, urmand sa fie stabilite taxe fixe si pentru cereri de informatii pe serii de firme
grupate pe maxim cinci criterii - aria geografica, localitate, domeniu
(9 lei/firma) si mai mult de cinci criterii (11 lei/firma).
In cazul renuntarii la solutionarea cererii adresate Registrului
Comertului sau al respingerii cererii de inregistrare, taxele achitate
nu se restituie decat daca se renunta in aceeasi zi in care a fost
depusa cererea.
Comparativ, sistemul actual, care nu prevede taxe
unice, stabileste ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie
achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar pentru inregistrarea unei
persoane fizice autorizate sa fie platit un tarif de 30
lei/inregistrare. Pentru informatii privind forma juridica, codul unic
de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii,
asociatii sau actionarii, dar si legate de situatii financiare anuale
este achitata in prezent o taxa de 0,85 lei/informatie, iar pentru
raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei+3 lei/fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.
In noul sistem care urmeaza sa fie introdus, Guvernul mai modifica numarul de firme si procentul de reducere aplicat asupra sumei de plata in functie de numarul de firme pentru care se solicita informatii. Astfel, pentru informatii solicitate in cazul a 101-1.000 firme va fi aplicata o reducere de 30%, iar la date cerute pentru un numar cuprins intre 1.001 si 10.000 firme
va fi acordata o reducere de 60%. Cea mai mare reducere, de 80%, va fi
valabila pentru informatii solicitate in cazul a peste 10.000 firme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu