Pentru a asigura un nivel ridicat al calitatii serviciilor
profesionistilor contabili, CECCAR efectueaza Auditul de Calitate in
domeniul serviciilor contabile.
Expresia audit de calitate desemneaza un ansamblu de masuri luate de
Corp vizand analiza modalitatilor de organizare si functionare a unui
cabinet, aprecierea modului de aplicare in cadrul acestuia a fiecarei
norme profesionale emise de Corp si verificarea modului de respectare a
obligatiilor de membru. Auditul de calitate se exercita asupra
cabinetului si fiecarui profesionist contabil inscris in Tabloul Corpului.
Auditul de calitate are la baza:
1. Standardele internationale emise de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC)
2. Recomandarea CE din 15 noiembrie 2000 (nr. 2001/256/CE) privind
exigentele minime in materie de control de calitate al serviciilor
profesionale
3. Metodologia CE, care prevede cele doua doua abordari ale controlului
de calitate (controlul prin persoane angajate si prin membri activi)
4. Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu