luni, 2 aprilie 2012

Cum se asigura un Audit de calitate

Pentru a asigura un nivel ridicat al calitatii serviciilor profesionistilor contabili, CECCAR efectueaza Auditul de Calitate in domeniul serviciilor contabile.

Expresia audit de calitate desemneaza un ansamblu de masuri luate de Corp vizand analiza modalitatilor de organizare si functionare a unui cabinet, aprecierea modului de aplicare in cadrul acestuia a fiecarei norme profesionale emise de Corp si verificarea modului de respectare a obligatiilor de membru. Auditul de calitate se exercita asupra cabinetului si fiecarui profesionist contabil inscris in Tabloul Corpului.

 Auditul de calitate are la baza:

1. Standardele internationale emise de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC)
  
 2. Recomandarea CE din 15 noiembrie 2000 (nr. 2001/256/CE) privind exigentele minime in materie de control de calitate al serviciilor profesionale  

 3. Metodologia CE, care prevede cele doua doua abordari ale controlului de calitate (controlul prin persoane angajate si prin membri activi)  

 4. Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu