Cel mai probabil incepand cu data de 1
iulie 2012, deducerea TVA aferenta contractelor de leasing pentru
autoturisme va fi limitata la 50% din valoarea acestor cheltuieli.
Aparent o miscare desteapta pentru
Stat, prin cresterea incasarilor (inclusiv pentru contractele in
derulare) si proasta pentru firme. Partial gresit – orice masura
de acest gen, care inaspreste regimul fiscal (inclusiv la
achizitionarea unor masini noi), va duce inevitabil la scaderea cererii
si a vanzarilor de autovehicule noi. Asta insemna ca statul pierde, prin
mai multe mecanisme:
- mai putine incasari din taxe de prima inmatriculare
- mai putine impozite achitate autoritatilor locale
- impozit pe profit mai mic achitat de
catre dealerii si importatorii auto (si chiar de catre DACIA, avand in
vedere ca mare parte din productia Dacia este vanduta pe plan intern)
- impozite mai mici pe salariile angajatilor din show-room-urile auto
- profit mai mic pentru firmele de leasing (=impozit mai mic pentru stat)
In concluzie, pe de o parte Statul castiga, insa pe de alta parte pierde, in timp ce firmele pierd sigur.
In aceste conditii ne intrebam daca cei
care au propus modificarile au facut un studiu de impact documentat
legat de introducerea acestei masuri (beneficii vs dezavantaje)? (noi nu
l-am gasit in nota de fundamentare a modificarilor legislative)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu