luni, 28 mai 2012

Ce pierde statul din limitarea deducerii TVA pentru autoturismele in leasing?

Cel mai probabil incepand cu data de 1 iulie 2012, deducerea TVA aferenta contractelor de leasing pentru autoturisme va fi limitata la 50% din valoarea acestor cheltuieli.
Aparent o miscare desteapta pentru Stat, prin cresterea incasarilor (inclusiv pentru contractele in derulare) si proasta pentru firme. Partial gresit – orice masura de acest gen, care inaspreste regimul fiscal (inclusiv la achizitionarea unor masini noi), va duce inevitabil la scaderea cererii si a vanzarilor de autovehicule noi. Asta insemna ca statul pierde, prin mai multe mecanisme:
- mai putine incasari din taxe de prima inmatriculare
- mai putine impozite achitate autoritatilor locale
- impozit pe profit mai mic achitat de catre dealerii si importatorii auto (si chiar de catre DACIA, avand in vedere ca mare parte din productia Dacia este vanduta pe plan intern)
- impozite mai mici pe salariile angajatilor din show-room-urile auto
- profit mai mic pentru firmele de leasing (=impozit mai mic pentru stat)
In concluzie, pe de o parte Statul castiga, insa pe de alta parte pierde, in timp ce firmele pierd sigur.
In aceste conditii ne intrebam daca cei care au propus modificarile au facut un studiu de impact documentat legat de introducerea acestei masuri (beneficii vs dezavantaje)? (noi nu l-am gasit in nota de fundamentare a modificarilor legislative)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu