Continutul minimal al facturii este cel prevazut la art. 155 alin. (5)
din Codul fiscal, iar alocarea numerelor trebuie facuta prin decizie
scrisa, aprobata de conducerea societatii cu respectarea prevederilor
din OMFP 2226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile
de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii
82/1991, republicata.
Astfel, persoanele care raspund de organizarea si conducerea
contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie
interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind
alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana
impozabila..
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii
82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri (scrise) proprii de
stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru
fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima
factura. Formulare anulate se vor consemna in fisa documentelor cu
regim special.
La art. 155 alin. (6) din Codul fiscal se precizeaza ca semnarea si stampilarea facturilor nu este obligatorie.
In concluzie, recomandam intocmirea unor proceduri interne proprii,
pentru gestionarea facturilor / numerotare/ evidenta/ formulare anulate,
eventual o referire la faptul ca facturile nu vor fi semnate si
stampilate dacat la cererea clientilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu